Facebook-ul nostru cel de toate zilele

Nu știu alții cum sunt, vorba lui Creangă, dar eu, când vine vorba de Facebook… îmi vine și să râd, și să plâng în același timp.

facebookSă râd de noua zicală românească de o valoare proverbială: ”Nu ai cont pe Facebook, nu exiști.” Să râd de fascinația exercitată asupra mea de această platformă atunci când, după ani de rezistență, am cedat în sfârșit și mi-am făcut primul cont. Să râd de hotărârea care m-a determinat să îmi șterg contul de câteva ori la rând, dar care nu m-a ținut mult, astfel încât l-am recreat de fiecare dată. Și știu că nu-i frumos să râd de alții, dar când îi văd cum își aștern toate detaliile ”picante” ale vieții pe wall, își declară iubirile și își plâng pierderile, ba mai și ”vânează” noi iubiri… ce să mai zic?

Mai bine plâng… din cauza timpului pierdut, din cauza naivității care m-a determinat și pe mine să public o groază de detalii care ar fi trebuit să rămână private și să accept cereri de prietenie de la persoane necunoscute. Asta pănâ când mi-am dat seama că am și eu nevoie de ceva setări de securitate! Plâng că nu am tăria necesară să renunț cu totul la acest ”virus”, așa aș putea să-l numesc… Plâng pentru că, dacă nu ai cont pe Facebook, nu mai știi ce-ți fac prietenii de departe, că le e greu să îți trimită un e-mail, darămite să mai atașeze și poze la el, ca să îi mai vezi și tu la față, măcar de la distanță. Telefonul, Skype, ce mijloace moderne de comunicare or mai fi… toate pălesc în competiție cu marea rețea de ”socializare”!

Într-o zi îmi voi inchide contul definitiv, și nu îl voi mai redeschide… Până atunci, mă străduiesc să îmi fac rost de o viață ocupată și productivă, ca să nu mai am timp de pierdut pe Facebook! 🙂

(Sursă imagine: Google)

2 thoughts on “Facebook-ul nostru cel de toate zilele

  1. ” Facebook”-ul despre care vorbiti,
    ” l-a facut ” pe primarul Sibiului, Klaus Werner Iohannis,
    presedintele Romaniei !!! 😦 😦 😦
    De unde se vede ca poate influienta destine……………
    Daca va incalzeste cu ceva, si eu am cont, DAR,
    nu-l folosesc decat atunci când fiica mea ce locuieste in ITALIA ,
    posteaza fotografii cu nepotelul meu , EMANUEL :
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/13/
    O seara fara ” Facebook ” !!! 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

    Like

    • Drăguț nepoțel aveți, să vă trăiască! 🙂
      Și da, aveți dreptate, Facebook-ul poate fi și folositor… dar în acest articol mă refeream la modul defectuos în care noi tinerii, în general, avem tendința să-l folosim, adică pur și simplu pentru a omorî timpul.

      Like

Leave a Reply

