Toma – necredinciosul?

Toma NecredinciosulDe ce a fost numit oare Toma – necredinciosul? Pentru că a avut nevoie de dovezi palpabile ca să creadă că Hristos a înviat? Dar câți nu cred astăzi în Dumnezeu, deși văd la fiecare pas minunile Lui? Și aceștia nu se numesc necredincioși, ci… liber cugetători! Deși numele cel mai potrivit pentru ei ar fi ”atei” – adică fără Dumnezeu.

Am avut discuții cu niște colegi atei… dar fără prea mari rezultate, nici eu nu i-am convins pe ei, dar nici ei pe mine! 🙂 M-am minunat cât sunt de îndoctrinați și de rigizi în convingerile lor (deși ei mă consideră pe mine astfel). Ei au nevoie de mai multă credință pentru a crede că Universul acesta a evoluat din nimic, decât am nevoie eu pentru a crede că Dumnezeu a creat Universul. Le-am prezentat un argument foarte simplu: ”Este logic să crezi că există o putere superioară care a creat lumea, dar să crezi că totul a apărut din nimic, nu are nici o logică!” Și cum mi-a replicat unul dintre ei? ”Suntem prea mici ca să înțelegem asta acum!” Probabil trebuie să mai evolueze omul câteva miliarde de ani pentru a putea înțelege cum un Univers atât de complicat poate să se creeze singur din nimic… Și poate de încă vreo câteva miliarde de ani mai are nevoie ca să găsească dovezi pentru o asemenea teorie!

Deci n-am avut dreptate… noi, creștinii, suntem necredincioșii, credem în Dumnezeu doar pentru că Îl vedem în natură, în istoria acestei lumi, în Hristos cel întrupat, în oamenii de lângă noi, în Biblie, în rugăciunile ascultate… Dar ateii, sau hai să-i numim liber cugetătorii, cred în evoluționism fără să aibă nici o dovadă. Știința, arma lor de căpătâi și cea cu ajutorul căreia cred că își dovedesc teoriile, în final tot spre Dumnezeu indică! Și aceasta nu o spun eu, ci marii oameni de știință! Iată câteva exemple:

„Când mă uit la sistemul solar, văd Pământul aflat la distanţa potrivită de soare pentru a primi cantitatea corespunzătoare de căldură şi lumină. Aşa ceva nu s-a produs din întâmplare!” (Isaac Newton)

”Văd acum că, prin strădaniile mele, Dumnezeu este slăvit şi în astronomie, întrucât cerurile spun slava lui Dumnezeu.” (Johannes Kepler)

”Cu cât studiez mai mult natura, cu atât sunt mai uimit de lucrarea Creatorului.” (Louis Pasteur)

”Orice persoană care este serios implicată în activităţi ştiinţifice, devine convinsă că un spirit se manifestă în legile universului – un spirit mult superior celul uman, unul în faţa căruia noi, cu puterile noastre modeste, ar trebuie să fim umili.” (Albert Einstein)

”Imposibilitatea de a concepe cu propriile noastre lucidităţi că acest univers mare şi minunat a apărut la întâmplare, mi se pare argumentul principal pentru existenţa lui Dumnezeu. Dar nu am putut să decid niciodată dacă acest argument are o valoare reală.” (Charles Darwin)

Deci, dacă suntem la fel de necredincioși ca și Toma, eu aș spune că suntem pe drumul cel bun! 🙂

(Sursă citate: Ziarul de duminicăSemnele timpului
Sursă imagine: Google)

Leave a Reply

