Pietricica din pantof

Pebble in shoeO mică neînțelegere de dimineață m-a cam întors pe dos și mi-a dat motiv de reflecții… De ce oare suntem atât de afectați de întâmplări mărunte și le lăsăm să ne strice buna dispoziție? E ca și cum am merge cu o pietricică în pantof, poate e atât de mică de abia se vede și totuși, cât disconfort poate produce! Oricât de scurt ar fi drumul, ajungem la destinație iritați și nerăbdători să scăpăm de pantofii buclucași. Dar oare de ce nu ne-am oprit pe cale să ne descălțăm, să ne scuturăm pantofii și apoi să ne mergem mai departe cu un nou avânt?

Uneori mi-e așa de greu să rezolv o neînțelegere, să potolesc o ceartă, să iert, să uit… Și mă străduiesc să-mi continui drumul prin viață, cu mica ”pietricică” ascunsă în adâncul sufletului meu, încercând să o ignor și sperând aiurea că timpul va rezolva totul. Nu, timpul nu vindecă rănile netratate, doar le agravează… Am deja experiență în domeniul acesta. După ce m-am certat cu cineva, nu mai am liniște, chiar dacă am avut dreptate; trebuie cumva să rezolv lucrurile, să-mi cer iertare dacă e nevoie și să fac tot ce ține de mine pentru a reface relația respectivă. Numai că mi s-a întâmplat și să nu mai pot repara o relație, în ciuda eforturilor mele; cum s-ar zice: ”dacă tăceam, filozof rămâneam”…

Mai sunt câteva ore până voi avea prilejul să rezolv neînțelegerea de astăzi, sau… s-o agravez, de mine depinde! M-am enervat de dimineață și mi-am marcat întreaga zi, deși a fost ceva minor… M-am mai liniștit acum, dar tot nu-mi pot lua gândurile de la problema respectivă. Voi încerca să las de la mine, ca totul să fie bine. Nu merită oare valoarea relațiilor noastre să facem și anumite compromisuri, de dragul celuilalt și al bunei înțelegeri dintre noi? Dar dacă ne gândim cât de mult ne iubește Dumnezeu și câte ne-a iertat? Eu rămân fără cuvinte!

(Sursă imagine: Google)

9 thoughts on “Pietricica din pantof

  1. E în firea noastră facem din țânțar armăsar. Orice problemă pare o tragedie pe moment, dar nu e. Niciuna.
    Compromisurile sunt bune și ele… dacă nu exagerăm. Deoarece compromisurile au și prostul obicei de a se răzbuna. Întotdeauna.

    Like

Leave a Reply

