Curiozitate sau indiscreție?

Înțeleg că unii oameni sunt mai curioși din fire, dar de la curiozitate până la indiscreție cred totuși că e o cale lungă. E una să fii însetat după cunoaștere și alta să ai o preocupare excesivă pentru viețile oamenilor din jur.

Câte fete nu au fost iritate, ca și mine, de veșnica întrebare: ”Când te măriți?” De parcă măritatul ar fi un fel de târg unde mă duc să îmi cumpăr o haină nouă! Și mai rău, unii oameni nu se mulțumesc cu o simplă întrebare, ci își scot la iveală și abilitățile neprețuite de ”matchmaker”. Am o amintire încă proaspătă, de când o cunoștință binevoitoare a considerat că aș avea nevoie de ceva ajutor în domeniul matrimonial, așa că s-a gândit ea adânc de tot cu cine m-aș potrivi și era cât pe ce să treacă la acțiune… dar a potolit-o mama, care din întâmplare știa că băiatul respectiv se pregătea deja de căsătorie. :))

Când mai sunt invitată și eu pe la o nuntă, nu se poate să scap de oferte, care mai de care! Odată chiar am avut onoarea ca însuși socrul mare să mă repereze din mulțime și să îmi sugereze să-l ”vrăjesc” puțin pe alt băiat de al său, care era cam timid de felul lui. Dar bineînțeles că eu am avut replica pregătită: ”Îmi pare rău, știți, eu sunt de modă veche și consider că bărbatul ar trebui să facă primul pas.”

curiosityDar am vorbit destul despre căsătorie… Al doilea subiect ”fierbinte” îl reprezintă… ce altceva decât banii? Mai specific, întrebarea întrebătoare: ce salariu am? Oricât aș încerca să evit răspunsul, până la urmă tot sunt nevoită să capitulez în fața abilității interlocutorilor mei de a mă descoase și să mărturisesc. Așa că m-am gândit la o nouă strategie: să răspund scurt și la obiect că salariul meu este confidențial! Aceasta este politica firmei la care lucrez, și probabil a celor mai multe companii. Nu cred că sunt obligată să respect această regulă și în afara serviciului, dar oare fac ceva rău dacă sunt atât de conștiincioasă și dedicată? 🙂

Alte exemple de întrebări și implicări indiscrete în viața dumneavoastră, mai aveți? Și cum ați reușit să le evitați în mod onorabil? Sunt curioasă… dar nu indiscretă, sper! 🙂

(Sursă imagine: Google)

10 thoughts on “Curiozitate sau indiscreție?

  1. Eu, la întrebările astea, încerc să răspund în aşa fel încât să-i bag şi mai tare în ceaţă. Ce salariu am? Cât am nevoie. Când mă mărit? Când va veni momentul. Sau, poate am făcut-o deja. Dar e secret 😉

    Liked by 1 person

  2. La întrebarea “Câți ani ai?” cum răspunzi? Multe fete, respectiv femei preferă să spună că această întrebare nu trebuie adresată unei domnișoare/doamne. O putem considera o indiscreție? De exemplu, mie îmi place să îi răspund interlocutorului cu o altă întrebare: “Cât îmi dai?”. Și niciodată nu am fost luată peste picioar sau nu mi s-a spus că aș fi fițoasă dacă răspund în acest mod.
    P.s: și lumea îmi dă mai puțin decât am…deci, avantaje peste avantaje. 🙂

    Like

    • De întrebarea asta am uitat. Chiar zilele trecute am fost întrebată câți ani am și primul răspuns care mi-a venit în minte a fost tot o întrebare: ”Nu știi că nu-i frumos să întrebi o fată câți ani are?” Numai că nu și-a atins deloc scopul ”morala” mea…
      Cred că nu e întotdeauna indiscreție, depinde de cine întreabă. 🙂
      Ar trebui să iau și eu exemplul tău, mai ales că și pe mine mă cred oamenii mai tânără decât sunt de fapt. 😀

      Liked by 1 person

Leave a Reply

