Gânduri de pe margine

COLECTIV-lumânare-în-palme-777x437Toată lumea scrie zilele acestea despre tragedia care a avut loc la clubul Colectiv din București… De ce ar mai fi nevoie de încă un articol, de încă o părere? Nu știu dacă alții au nevoie să mai citească despre acest subiect, sau le-a ajuns până în gât, dar am nevoie eu să scriu…

Am nevoie să regret… pentru că am considerat că a venit pedeapsa lui Dumnezeu peste acești oameni care au ales o distracție păcătoasă. Nu sunt împotriva distracției, nu sunt vreun pustnic care consideră că Dumnezeu stă cu parul și lovește pe oricine vede că se bucură cât de puțin… Dar să mergi în cluburi, în acea atmosferă gălăgioasă și impregnată de fum și să dansezi ca nebunul pe o muzică… pe care nu o pot numi muzică, oricine orice ar zice… mi se pare o distracție dusă la extrem și care nu Îi face cinste deloc lui Dumnezeu.

Oare muzica nu înseamnă în primul rând melodie, apoi ritm și apoi cuvinte care să se înțeleagă? Dar niște urlete de grotă – de fapt nici urlete nu sunt, mai mult niște grohăituri, de mă mir că nu-i doare gâtul pe oamenii aceia când ”prestează” așa ceva – și niște cuvinte pe care nu ai cum să le înțelegi fără subtitrare, și când le înțelegi ți se face pielea găinii… Ce să mai zic de ritmul și de chitarele chinuite care mă zgârie pe creier, deși îmi place și mie muzica ritmată și ”asezonată” cu chitară electrică… dar ”muzica” asta numită ”heavy metal” sau ”hard-core metal” sau ”death metal”, de care o fi, mă depășește cu totul. Da, știu, gusturile nu se discută… dar e trist, e foarte trist, că într-o Românie care se numește creștină s-a ajuns la asemenea ”manifestări culturale” în care Dumnezeu nu mai are loc…

Dar am divagat de la subiect… nu vreau să fiu eu creștina super-sfântă care condamnă, tocmai pentru că, pe când mă gândeam la ce s-a întâmplat, mi-am adus aminte de cuvintele lui Isus din Evanghelii: ”Credeți că cei peste care a căzut turnul Siloamului, sau cei care au murit măcelăriți de Pilat, au fost mai păcătoși decât ceilalți oameni? Nu, Eu vă spun că, dacă nu vă pocăiți, toți veți pieri la fel!” Eu n-am nici un drept să îi judec pe acei oameni care se distrau când și-au găsit moartea, ci mă consider privilegiată pentru că am scăpat cu viață. Nu am fost în clubul Colectiv și nici într-un alt club vineri seara – dar puteam să fiu implicată într-o altă tragedie, poate chiar dacă mă aflam în Biserică – și acolo se pot întâmpla accidente! Numai Dumnezeu știe de ce atâția oameni au murit sau au fost răniți, în timp ce noi, ceilalți, suntem nevătămați și în siguranță. Și știu ce înseamnă să pierzi pe cineva drag, pe un părinte, când ai mai mare nevoie de el… dar nu știu cum e să pierzi un copil și asta mi se pare cea mai mare durere, nu-mi pot închipui ce e în sufletul acelor părinți care își plâng copiii zilele acestea și poate pentru tot restul vieții lor. Și acei părinți au nevoie de compasiune și de ajutor practic, nu de vorbe dure sau goale…

Ce să mai zic… mi-e ciudă și mă doare că mulți creștini din România consideră că religia e un set de ritualuri și nu o viață trăită frumos și curat… Mi-e ciudă și mă doare că se copiază tot ce mai straniu și mai rău de la țările mai avansate decât noi… Cum zicea cineva: ”Oare de ce sărbătorim toamna Halloween-ul și nu Sărbătoarea Recunoștinței?” Oare e mai frumos să ne costumăm în vrăjitoare, vampiri, fantome și alte urâțenii și să petrecem toată noaptea… sau să ne adunăm cu cei dragi și să Îi fim recunoscători lui Dumnezeu pentru tot ce avem? Mi-e ciudă și mă doare că în România cea creștină mulți nu cred în Dumnezeu și că umanismul e la loc de cinste. Mi-e ciudă și mă doare lupta aceasta între creștinii habotnici, dintre care poate uneori și eu am făcut parte până mi-a venit mintea la cap, și ateii cărora le face plăcere să-și bată joc de tot ce e sfânt…

Oare ce urmări va avea această tragedie? Ne va determina să fim mai buni, mai sensibili la nevoile celor din jurul nostru și mai recunoscători pentru viața aceasta, cu bune și rele, sau va trece pe lângă noi, fără să ne atingă, și ne vom vedea mai departe de ale noastre? Mă rog ca Dumnezeu să aibă milă de România și să ne trezească pe toți la realitate!

(Sursă imagine: Expunere – Adevărul despre România)

10 thoughts on “Gânduri de pe margine

  1. Unul dintre paşii care ne-ar ajuta mult, zic eu, ar fi să înţelegem un lucru. Şi anume, că aşa cum Biserica ortodoxă, prin cuvântul preoţilor ei, la pomenire le spune pe nume celor duşi, şi noi am putea să nu-i mai catalogăm în rockeri, satanişti, tineri inconştienţi, necredincioşi şi etc. E vorba de oameni! De suflete. Nu cred că Dumnezeu ne împarte pe categorii. Şi bine ar fi să nu ne mai punem problema că dacă mergeau la Biserică şi nu la club sau stăteau acasă şi se rugau în loc să meargă la distracţie, nu mureau. Cred că ar face bine tuturor să nu mai facem asta. Că e posibil să fim într-o mare eroare. Şi poate chiar îl supărăm pe Cel pe care-L invocăm cu atâta patos. Şi nu mă refer la tine, vorbesc despre cei mulţi care-au arătat cu degetul. Copiii ăia mulţi, nu mai ştiu exact câţi dar e un număr cu 3 cifre, care au murit arşi în Biserică, nu erau rockeri, cu siguranţă…
    Ar fi bine să ne delimităm de aspectele astea, de motivul pentru care ei erau în acel club. Sigur, există şi fel şi fel de secte. Dar nu e cazul aici.
    Îţi doresc o zi frumoasă!

    Like

    • Da, ai dreptate… deși nu aprob motivul pentru care erau oamenii în club și ce făceau acolo, nici nu pot susține că din cauza asta au murit. Cum ziceam, numai Dumnezeu știe de ce au murit… Noi ca oameni putem să dăm vina pe alții sau pe alte aspecte, dar până la urmă Dumnezeu e în controlul tuturor lucrurilor.

      Liked by 1 person

  2. GIZĂS ! da’ mare ţi’e grădina ! şi mulţi … plăvani mai dereticesc la ea …

    N’om fi oare în mileniul 3 ?
    Nu’i 2016 minton , fuckingtoase ?!
    Mai sunt oame care mai pot gândi atât de retrograd ??????? D-zeule mare , unde eşti ?! Dacă ceea ce spune gazda o fi adevărat … Doamne cât TE urăsc ! TU , SUPREMUL COLECTIV , să comiţi acel masacru din#Colectiv cu bună ştiinţă sau … amuzament ?! Şi asta doar pentru că era ”…acea atmosferă gălăgioasă și impregnată de fum și să dansezi ca nebunul pe o muzică…”

    FUCK YOU !

    PS. mai ieşi la aer fată ! Mai fă şi tu oleacă de sex . Ia-ţi o viaţă şi nu’l amesteca pe GIZĂS în pauzele tale de gândire !

    Like

    • Da, în mileniul 3 și în 2015 mai sunt oameni care cred în Dumnezeu! Dacă asta ți se pare demodat, atunci nu știu ce cauți pe aici. Și cred că n-ai înțeles nimic din ce am spus, mai citește o dată. Am zis că nu-mi place mie atmosfera și muzica din cluburi, nu că din cauza asta s-a întâmplat ce s-a întâmplat la Colectiv. În primă fază așa am considerat, dar apoi mi-am dat seama că nu gândesc bine și mi-am revizuit părerea!

      Și nu-L poți acuza pe Dumnezeu cu nimic, că de multe ori noi oamenii ne facem necazurile cu mâna noastră. Chiar și în cazul Colectiv, patronii au fost de vină că nu și-au dotat cum trebuie clubul, nu Dumnezeu că ar fi făcut ”cu bună știință sau din amuzament” să cadă o scânteie exact acolo unde ardea mai bine!

      Mulțam de sfaturi, dar am deja o viață și da, ea Îl include pe JESUS! 😛 Dacă nu înțelegi asta, n-am ce-ți face, deși tare aș vrea să înțelegi. Nu înseamnă că toți oamenii care gândesc altfel decât tine sunt retrograzi, plăvani sau te miri ce… mai încet cu epitetele, fatăăăă! :))

      Like

Leave a Reply

