Mi-e dor de copilărie

June2010-9941webbMi-e dor de plimbările pe care le făceam cu tata la pădure și pe câmp, unde activitatea mea preferată era să culeg flori, cât mai multe! Orice buruiană pentru mine era o floare frumoasă și interesantă. Odată m-am pierdut de tata prin pădure… În drumul meu am trecut pe lângă o stână păzită de câini mari și fioroși, dar care nici măcar nu au lătrat la mine – sigur mâna păzitoare a lui Dumnezeu era deasupra mea! Am ajuns cumva la marginea pădurii și acolo m-am oprit, sperând că tata mă va găsi, că eu nu mai știam încotro să o iau. Și numai bine că pe acolo a ieșit și tata din pădure, speriat că nu mă găsea, pregătit să meargă acasă după fratele meu, ca să mă caute amândoi. Dar acum tata nu mai este…

Mi-e dor de drumurile lungi cu mașina, alături de tata și mama, până în satul natal al lui tata – în Bucovina, de rudele noastre vesele și primitoare, de vorbele lor hazlii și cu accent specific, de pâinea în formă de cozonac, de cireșele și căpșunii care nicăieri nu aveau un gust mai bun. Dar în timpul ultimului drum până la Bucovina tata s-a dus pe alte meleaguri, cele ale cerului…

Mi-e dor de jocurile copilărești și de cursele cu bicicleta alături de copiii vecinilor. Dar acum toți am crescut și avem cu totul alte preocupări…

Mi-e dor de grădiniță și de școala primară, de doamnele educatoare sau învățătoare, de colegii alături de care am trăit atâtea momente presărate cu peripeții de tot felul. Dar acum nu mai am vârsta necesară pentru asemenea activități…

Mi-e dor de vremuri demult apuse, pe care nu le voi mai trăi vreodată, decât în amintirile mele… Dar nu e totul pierdut, mai am și acum șansa de a trăi cu inocența și încrederea unui copil. Chiar dacă aceste trăsături nu mai sunt apreciate în lumea noastră, sunt de mare preț înaintea lui Dumnezeu: ”Dacă nu vă veţi întoarce la Dumnezeu şi nu vă veţi face ca nişte copilaşi, cu niciun chip nu veţi intra în Împărăţia cerurilor.” (Matei 18:3)

(Sursă imagine: Momente în viață)

17 thoughts on “Mi-e dor de copilărie

  1. Emoționante gânduri. Cu toți ne amintim cu nostalgie de vremurile magice ale copilăriei, de persoanele dragi pe care le aveam atunci alături, de nevinovăția acelor ani… Amintiri care nu se șterg niciodată din inimă…
    Numai bine îți doresc! 🙂

    Like

  2. Amintirile din copilărie și amintirile, în general, sunt cele mai de preț comori pe care le putem aduna în viață. Cât de săraci sunt aceia care nu au amintiri, ori au numai amintiri triste…

    Like

    • Așa e, dar sunt și oameni care s-au ridicat și au realizat ceva deosebit în viață în ciuda copilăriei triste pe care au trăit-o. Mie îmi plac în mod deosebit aceste povești de viață. 🙂

      Liked by 1 person

  3. Și pentru mine, și sora mea, “orice buruiană era o floare frumoasă și interesantă”. De cireșe, căpșuni și cursele cu bicicleta… ce să mai spun. Așa este, toți și toate se duc, și totuși… rămân cu noi. Mereu în suflet. 🙂

    Like

Leave a Reply

