Citate favorite

pe-aripile-vantului-rezumatE luni, e timpul pentru ”Citate favorite”, serial găzduit de către doamna Zinnaida. Mi-am făcut tema pentru astăzi și am pregătit câteva fragmente din cartea ”Pe aripile vântului” de Margaret Mitchell, carte pe care am citit-o și am recitit-o de câteva ori. 🙂

Nimic în lumea asta nu ne poate distruge, dar ne putem distruge singuri tânjind mereu după lucrurile pe care nu le mai avem – şi gândindu-ne tot timpul la ele.

Aveam dreptate când am spus că nu vreau să privesc înapoi. Te doare prea mult, ţi se sfâşie inima şi nu mai poţi după aceea decât să priveşti înapoi. Acesta e defectul lui Ashley. Nu poate privi înainte. Nu poate vedea prezentul, se teme de viitor, aşa că se uită înapoi.

Toţi oamenii fac ceea ce cred că trebuie să facă, nu gândim şi nu făptuim toţi la fel şi nu e drept să judecăm pe alţii după noi înşine.

Erau toate frumoase, cu acea frumuseţe orbitoare care transfigurează chiar pe cea mai urâtă dintre femei, atunci când un bărbat o iubeşte şi o apără şi ea îi răspunde cu o dragoste însutită.

Ce senzaţie de singurătate… şi până acum nu se simţise niciodată singură, nici sufleteşte, nici trupeşte… la început, încerca să-şi înăbuşe gândurile, dar sinceritatea aspră care era la baza firii ei o împiedica…

Nu există fericire în căsătorie decât între fiinţe care se aseamănă.

Ştiam că nu mă iubeai când m-am însurat cu tine. Dar smintit cum eram, credeam ca te pot face să ţii la mine. Poţi să râzi, dacă vrei, dar mă gândeam să am grijă de tine, să te răsfăţ, să-ţi dau tot ce voiai. Voiam să mă căsătoresc cu tine şi să te ocrotesc, să te las să faci tot ce pofteşti ca să fii fericită. Trecuseşi prin atâtea. Nimeni nu ştia mai bine ca mine prin câte ai trecut, şi voiam să lupt eu în locul tău. Voiam să te joci ca un copil, un copil curajos, încăpăţânat şi neînţelegător.

Nu, nu voia să îşi crească copiii în acest iad de ură şi de nesiguranţă, de violenţă şi de sărăcie. Pentru nimic în lume nu voia să cunoască copiii ei ceea ce cunoscuse ea. Dorea pentru ei o lume ferită de nesiguranţă, o lume în care să domnească ordinea, în care ar putea să privească înainte şi să ştie că îi aşteaptă un viitor sigur, o lume în care copiii ei vor avea parte numai de blândeţe şi căldură, de hrană bună şi îmbrăcăminte frumoasă.

Ştia că, după pilda lor, ar fi trebuit să creadă cu tărie că o doamnă rămâne întotdeauna doamnă, chiar dacă ajunge să trăiască în sărăcie.

O să mă gândesc la asta mâine, la Tara. O să fiu mai liniştită atunci. Mâine voi face un plan ca să-l aduc înapoi. La urma urmelor, e şi mâine o zi.

(Sursă imagine: Cutezătorii)

26 thoughts on “Citate favorite

  1. Sincer? Nu am citit cartea si nici nu am vazut filmul … daca ma intrebi de ce, nu am un raspuns anume, dar ceva ma retine !! Dupa atatea “oh” si “ah” poate ca am sa-mi iau inima in dinti … 🙂

    Like

  2. Am citit romanul de doua sau de trei ori si am vazut filmul. E clar ca-mi place foarte mult! 🙂 Personajele sunt atat de reale, atat de… excelent conturate 🙂 si plasate in “actiune” incat si atunci cand citesti ai senzatia ca vezi totul pe o pelicula de film.
    Cred ca si eu as fi ales aceste citate. 🙂

    Liked by 1 person

  3. ” La urma urmelor, e şi mâine o zi.”…celebru citat, de un realism atat de clar…
    Mi-a dat de multe ori puterea de a o lua de la capat, recunosc 🙂
    Un roman fluviu, plin de evenimente uimitoare, viata in realismul ei cu foarte rare tuse de roz…
    Si cartea si filmul-fascinante!

    Liked by 1 person

    • Da, cum îi ziceam și Dianei, sunt de acord că e foarte realistă povestea. Și finalul deschis lasă mult loc imaginației. Dar am citit o continuare, ”Scarlett” de Alexandra Ripley, care m-a dezamăgit teribil: e o poveste atât de artificială și de ticluită, care se încheie, cum altfel, decât cu reunirea fericită dintre Scarlett și Rhett…

      Like

  4. Minunata aceasta carte. Ca si filmul!
    Cat priveste ideea: “nu gândim şi nu făptuim toţi la fel şi nu e drept să judecăm pe alţii după noi înşine”, e tare adevarata si tare putin aplicata…
    O saptamana excelenta sa ai!

    Liked by 1 person

  5. ”Nu există fericire în căsătorie decât între fiinţe care se aseamănă.” Foarte adevărat! Poate de aceea, de 26 de ani sunt împreună cu soțul meu și nu întâmplător, ambii suntem designeri, aboslvenți de Arte! Și fiica noastră ne este pe urme, fiind tot la Arte! 🙂 Excepțională carte, foarte bine alese citatele!
    O zi frumoasă îți doresc! 🙂

    Like

    • Sunt total de acord cu citatul… chiar dacă nu l-am experimentat încă. :))
      Mulți ani înainte, cu multă înțelegere și dragoste, vă doresc! 🙂

      Like

  6. ….”La urma urmelor,e si maine o zi”Am retinut aceasta incheiere si am urmat-o,inca de cand am citit (savurat) romanul,in adolescenta !La fiecare reluare,am mai gasit o multime de ganduri
    de urmat.Am apreciat si filmul,cu actori de exceptie;dar cuvantul scris e mai profund !
    Tabloul razboiului dintre nord si sud,personajele atat de bine conturate,expresive,ti le poti lesne imagina,sunt vii,ca si nenorocirile dupa lupte.
    Este unul din romanele mele preferate !
    Zile frumoase iti doresc !

    Like

  7. Doamne, ori de câte ori ajung la ultima frază – ”La urma urmelor, e şi mâine o zi !” – oftez, din toată inima… am suferit pentru acest final şi când am citit prima oară, şi când am recitit-o, ori de câte ori am vizionat filmul şi revăzut filmul…
    minunat roman ! felicitări pentru alegerea de azi !

    Like

Leave a Reply

